Proposal for a methodologyto measure the relationship betweenemotional intelligence and quality of service

Authors

  • Danilo Santa Cruz Rodríguez Universidad de Especialidades Espíritu Santo
  • Ángela María González Laucirica Universidad Tecnológica ECOTEC, Ecuador
  • Ana Janeisy González Laucirica Nielsen Company, Ohio

Keywords:

emotional intelligence, model, concept, theory, quality

Abstract

This paper addresses the issue of emotional intelligence (EI) from conceptualization to the analysis of various models developed by gurus IE issue.
This study extends the approach to the issue by offering a methodological procedure or logical and orderly sequence of steps to measure the relationship between emotional intelligence (EI) and the perceived level of Quality of Service (CS). Besides serving to measure the relationship theoretically explained, also allows for the impact a (IE) has over another (CS) and uncover the causes of this influence. Have been proposed statistical and mathematical methods to support the procedure and its validation suggested in utilities of various kinds.

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Author Biographies

Danilo Santa Cruz Rodríguez, Universidad de Especialidades Espíritu Santo

Licenciado en Turismo (Cuba). Chef de Cocina Internacional. Docente de la Universidad de Especialidades Espíritu Santo (UEES), Ecuador. Coordinador administrativo Escuela de Ciencias Gastronómicas UEES. Maestrante UEES (Ecuador).

Ángela María González Laucirica, Universidad Tecnológica ECOTEC, Ecuador

Máster en Gestión Turística (Cuba). Máster en Dirección de Recursos Humanos (España). Docente de la Universidad Tecnológica ECOTEC, Ecuador. Coordinadora de Publicaciones ECOTEC. Doctorante UCA (España).

Ana Janeisy González Laucirica, Nielsen Company, Ohio

Licenciada en Turismo (Cuba). Máster en Administración de Negocios (EUA). Especialista en Marketing. Associate Client Manager en Nielsen Company, Ohio (Estados Unidos).

References

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Published

2024-09-27

How to Cite

Santa Cruz Rodríguez, D., González Laucirica, Ángela M., & González Laucirica, A. J. (2024). Proposal for a methodologyto measure the relationship betweenemotional intelligence and quality of service. Revista Vértice Universitario , 17(65), 29–36. Retrieved from https://revistavertice.unison.mx/index.php/rvu/article/view/311

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