The poetic incitement to travel: Literature and tourism
Keywords:
Tourism, literature, writers, travels motivationAbstract
This text exposes the proximity of literature to tourism, so it analyzes some texts of universal literature, which invite or indirectly motivate the reader to be a traveler, following the routes, the roads or the places that the work presents, as well as the same adventures and experiences of writers and philosophers. It is shown as a market segment with particularities, since it is the reading that indicates or guides the travel itinerary.
Downloads
References
Ajuntament de Portbou (2014). “La obra” en Walter Benjamin en Portbou. Disponible en http://walterbenjaminportbou.cat/es/ content/lobra
Araújo, F. (2015). “Macondo, el lugar de todas las cosas”, en El Espectador. Disponible en https://www.elespectador.com/noticias/ cultura/macondo-el-lugar-de-todas- cosas-articulo-556347
Beeton, S. (2005). Film-Induced Turism. Channel View Publications.
Benjamin, W. (2005). “El libro de los pasajes” Akal. Ediciones. España
------------------ (2015). “Crónica de Berlín”. Abada editores. España.
Borges, JL (1977). Pequeña antología. En historia de la noche.
Brown, D. (2004). El código Da Vinci. Ed. Umbriel. España.
------------ (2011). Ángeles y demonios. Ed. Booket. España.
------------ (2014). Infierno. Ed. Booket. España.
Bureau, G. (2010). “Sharr, Adam. La cabaña de Heidegger. Un espacio para pensar” Reseña. Ed. Universidad Veracruzana. Facultad de Arquitectura. Disponible en https://cdigital.uv.mx/bitstream/ handle/123456789/38773/RUA3%2057- 62.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Castillo, C. (2011). “La conceptualización de los segmentos turísticos en Andalucía: una breve aproximación”. En Turydes. Vol. 4, No. 10. Disponible en http://www.eumed. net/rev/turydes/10/ccr.htm
Castillo, M., et al. (2015). “La promoción turística a través de técnicas tradicionales y nuevas Una revisión de 2009 a 2014” en Estudios y Perspectivas en Turismo, Vol. 24, No. 3. pp. 737-757. Disponible en http://www. redalyc.org/pdf/1807/180739769017.pdf
Dahdá, J. (2005). Publicidad turística. Trillas. México.
Drummond, C. (2018). Amar se aprende amando. Editora Schwarcz, SA. Brasil.
García, C. (2018). Turismo literario: Santa Fe como destino literario. Trabajo final de la carrera técnico Superior en Turismo. Instituto Superior no. 4044 “Sol”. Santa Fe. Argentina.
Gómez, J. (s/f). “Literatura y turismo” en Entorno Turístico. Hablemos de turismo. Disponible en https://www. entornoturistico.com/literatura-y-turismo/
González, J. (2017). “Viaje a la Comala de Rulfo” en Milenio. Disponible en http://www. milenio.com/cultura/viaje-a-la-comala- de-rulfo
Mazón, T. y Aledo, A. (Eds.) (2005). Turismo residencial y cambio social. Nuevas perspectivas teóricas y empíricas. Ed. Aguaclara. España.
Ruy, A. (2009). Los jardines secretos de Mogador. Ed. Punto de Lectura. España.
S/a. (2016). “Magdalena tendrá Plan Maestro de Ruta Macondo” en Opinión Caribe. Disponible en https://opinioncaribe. com/2016/01/26/magdalena-tendra- plan-maestro-de-ruta-macondo/
Segittur (s/f). “Turismo” Disponible en https:// www.segittur.es/es/inicio/index.html
Sharr, A. (2009). La cabaña de Heidegger. Un espacio para pensar. Ed. GG. España.
Solís, M. et al (2012). “Medición de la estacionalidad: premisas para la determinación de opciones en la estacionalización de la demanda turística”. En Turydes, Vol. 5, No. 13. Disponible en http://www.eumed.net/rev/ turydes/13/clgg.html
Stoker, B. (2010). Drácula. Ed. Valdemar. España.
Tobón, S. y Tobón, N. (2013). “Turismo religioso: fenómeno social y económico”. En Anuario Turismo y Sociedad, Vol. XIV, pp. 237-249.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
The opinions expressed by the authors do not strictly reflect the position of the publisher of the publication. This work is under a CC Attribution-ShareAlike 4.0