New Student in University and the Challenge of Study Habits

Authors

  • Juan Carlos Román Fuentes Doctor en Administración. Docente de Tiempo Completo en la Facultad de Contaduría y Administración, Campus I de la Universidad Autónoma de Chiapas; líder del Cuerpo Académico Consolidado “Evaluación de Procesos Organizacionales” UNACH CA-137.
  • Ángel Esteban Gordillo Martínez Doctor en Administración. Docente de Tiempo Completo en la Facultad de Contaduría y Administración, Campus I de la Universidad Autónoma de Chiapas; miembro del Cuerpo Académico Consolidado “Evaluación de Procesos Organizacionales” UNACH CA-137.
  • Rafael Timoteo Franco Gurría Doctor en Educación. Docente de Tiempo Completo en la Facultad de Contaduría y Administración, Campus I de la Universidad Autónoma de Chiapas; miembro del Cuerpo Académico Consolidado “Evaluación de Procesos Organizacionales” UNACH CA-137.

DOI:

https://doi.org/10.36792/rvu.vi82.7

Keywords:

Study habits, new student in college, higher education

Abstract

Even when the causes of the problems of lag and poor school performance are varied; this contribution coincides with those who argue that in the case of university education, having inappropriate study habits is one of the main reasons for school failure; hence, to make a diagnosis regarding the habits acquired by students who aspire to pursue a degree within the university, should constitute a reference to implement strategies that facilitate the development of learning and even allocate important spaces in the curricular redesign processes that allow attend to the areas of opportunity that are detected with those who are joining higher education for the first time; with this consideration, a diagnosis is presented on study habits with which students enter the first semester to pursue the Bachelor’s degrees in Administration and Accounting, taught at the University of Chiapas; built from the test application, integrated with 39 dichotomous response reagents, where eight variables are measured, applied to a universe of 717 students; the results show acceptable habits: attitude towards study, study techniques, test preparation and physiological status; in contrast, the areas of opportunity in both degrees are: reading, time distribution; physical environment and concentration.

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Published

2019-06-10

How to Cite

Román Fuentes, J. C., Gordillo Martínez, Ángel E., & Franco Gurría, R. T. (2019). New Student in University and the Challenge of Study Habits. Revista Vértice Universitario , 21(82), 12–24. https://doi.org/10.36792/rvu.vi82.7

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