Intent to purchase of tomato puree organic in the socioeconomic sector C-, C and C + from Hermosillo, Sonora, Mexico

Authors

  • Luis Manuel Eechave Universidad de Sonora
  • Lourdes Patricia León López Universidad de Sonora
  • Joel Enrique Espejel Blanco Universidad de Sonora

Keywords:

intention of consumption, attributes intrinsic, extrinsic, belief

Abstract

This research evaluated the attributes intrinsic, extrinsic, and trusted that influence in the intention of consumption of organic tomato puree in the town of socioeconomic level C - C and C + in Hermosillo, Sonora. This was a research mixed: a qualitative part with in-depth interviews, and the quantitative, through the design of an instrument applied in field, and verification of hypotheses with the methodology of statistical analysis of data from structural equation models. According to the results obtained, the relevant intrinsic attributes they were: color, smell and texture, on the other hand the extrinsic relevant were: brand and the packaging design of the product.

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Author Biographies

Luis Manuel Eechave, Universidad de Sonora

Luis Manuel Echave Cota. Estudiante de la Licenciatura en Mercadotecnia de la Universidad de Sonora. Correo electrónico: luismanuel410@gmail.com

Lourdes Patricia León López, Universidad de Sonora

Lourdes Patricia León López. Doctora en Dirección y Mercadotecnia. Profesora de Tiempo Completo de la Universidad de Sonora, México. Correo electrónico: patricia.leon@unison.mx

Joel Enrique Espejel Blanco, Universidad de Sonora

Joel Enrique Espejel Blanco. Doctor en Ciencias Económicas y Empresariales. Profesor-Investigador de Tiempo Completo de la Universidad de Sonora, México. Correo electrónico: jespejel@pitic.uson.mx

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Published

2016-10-30

How to Cite

Eechave, L. M., León López, L. P., & Espejel Blanco, J. E. (2016). Intent to purchase of tomato puree organic in the socioeconomic sector C-, C and C + from Hermosillo, Sonora, Mexico. Revista Vértice Universitario , 18(71), 2–10. Retrieved from https://revistavertice.unison.mx/index.php/rvu/article/view/331

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