Between Trust and Convenience

Authors

  • Norma Irene Serrano Sandoval

Keywords:

Confidence, Convenience

Abstract

The human nature had been considered, by some people, very complicated to understand, however, although there are several studies to improve the relationships inside the family, in the school, friendships, in the environment every one lives. We live the best way we can, without a theoretical support.

Trust can be considered a common word to use and understand; however it’s also hard to get and to give. It’s not an reciprocal attitude, someone could get someone´s trust, but he (she) couldn’t give it so easly. The bounds in wich we are nvolved, require –depending on the persons involve – a high or low percentage of trusting to act.

This article has the purpose to provide some insights on the theme in order to improve interpersonal relationships principally into the workplace and of course in our families and friends.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amaru, A. (2009). Fundamentos de Administración. Teoría general y proceso administrativo. Editorial Pearson Prentice Hall:México.

Covey, S. (1989). Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva Lecciones magistrales sobre el cambio personal. Paidós Plural: México.

Covey, S. (2005). El Octavo Hábito. De la efectividad a la grandeza. Paidós Empresa: México.

Baker, E.H.(2004). It’s hard to imagine two more different business leaders than Bernie Ebbers and Ricardo Semler. Editorial Reach Out and Trust Someon. CIO Insight: New York. (Apr 1, Vol. 1, Iss. 38): p. 17.

Brisebois, R. (2009). Sobre la Confianza. Cuadernos Empresa y Humanismo N° 65. 2009.

Briñol, P., Gallardo, I., Horcajo, J., de la Corte, L., Valle, C. y Díaz, D.(2004). Afirmación, confianza y persuasión. Psicothema. (Vol. 16, nº 1): pp. 27-31.

Domini, A., Husson-T, A., Jongerius, A., Coletti, C., Greene, & E., Schatz, R. (2010). Ética empresarial: restaurar la confianza. Road to Recovery. Innovation, Jobs & Clean Growth OECD Forum. Paris. (2010/26-27;May). Recuperado de www.oecd.org/dataoecd/31/1/45453354. pdf

Franco, C. (2010). Los directivos necesitan reconstruir la confianza en sus compañías. Habilidades directivas. Recuperado de www.tendencias21.net/Los-directivosnecesitan-reconstruir-la-confianza-en-sus-compañias.

Godoy, Ch. (2009). Padres y Maestros, una relación de confianza. Recuperado de: http://archivo.abc.com. py/2009-04-07/articulos/510638/padres-y-maestros/ unarelacion-de-confianza.

Herreros, F. (2004). ¿Por qué confiar? Formas de creación de confianza social. Universidad Nacional Autónoma de México-Instituto de Investigaciones Sociales. Revista Mexicana de Sociología: México, D. F. (año 66, núm. 4, octubre-diciembre): pp. 605-626.

Luhman, N. (2005). Confianza, introducción de Darío Rodríguez Mansilla. Universidad Iberoamericana.

Llano, C. (1997). Dilemas éticos de la empresa contemporánea. Fondo de Cultura Económica: México.

Moss, R. (2006). Confidence. Three Rivers Press. Leader Summaries 2006.

Newstrom, J. (2007). Dirección, gestión para lograr resultados. Editorial McGraw Hill: México. (9ª edición).

Océano Uno Color. (2001). Diccionario edición Milenio. Océano: España.

Robbins, S., De Cenzo. (2009). Fundamentos de Administración, Conceptos esenciales y aplicaciones. Pearson Educación: México (sexta edición).

Semler, R. (2001). Radical el éxito de una empresa sorprendente. Gestión: España.

Published

2024-10-30

How to Cite

Serrano Sandoval, N. I. (2024). Between Trust and Convenience. Revista Vértice Universitario , 12(47). Retrieved from https://revistavertice.unison.mx/index.php/rvu/article/view/446

Metrics